Tento dovoz začal prověřením u podivného obchodníka s jedním autem a spoustou pneumatik v showroomu, aby zákonitě skončil u originálního zastoupení prémiové německé značky v Berlíně. Jak jsme se ke dva roky starému BMW 530d xD nakonec dostali? To zjistíte na následujících řádcích. Klient si tentokrát udělal výlet do Německa se mnou.
Zákazník si vybral BMW X5. Tato velká SUV se silným motorem jsem v Německu zkontroloval celkem čtyři, ani jedno ale neprošlo důslednou prověrkou. Všechno jsme stihli v jednom dni, takže to nebyl problém. První BMW, které jsem prověřoval, mělo na několika místech interiéru opotřebení, které nebylo vidět na fotkách z inzerátu. A prodávající se o tom také nezmínil… I když jelo SUV při testovací jízdě skvěle, se zákazníkem jsme se domluvili, že za peníze, které prodávající chce, auto nestojí. Bylo ve skvělé výbavě Individual, u aut dovezených přes Solidní auto ale musí vždycky všechno sedět.
Další dvě auta jsme viděli u jednoho prodejce. Jedno bylo černé a druhé bílé. Světlý kousek byl vizuálně v krásném stavu, jak zevnitř, tak zvenku. Obě auta ale neprošla po napojení na diagnostiku, která odhalila dlouhou plejádu uložených chyb. Tyto Baworáky mají tedy potenciál svému novému majiteli zavařit. A tak rozhodně Solidní auto ode mě nevypadá.
Poslední X5 jsem zavrhl během několika minut. Ještě jsem auto ani nenastartoval, ale při kontrole motorového prostoru jsem se také podíval na to, jak vypadá chladicí kapalina. Tedy spíše jak nevypadá, v nádržce jí bylo jen trochu. Při známých problémech těchto motorů, kdy se přes „fouknuté“ těsnění dostává voda do motoru, nemělo cenu dál BMW řešit.
Jak jsme tedy pokračovali? S klientem jsme situaci probrali a vyrazili jsme na jinou možnost, na kterou jsme se připravili. Že za stejné peníze se dá sehnat i dvouleté BMW páté řady, s třílitrovým diesel a pohonem všech kol. A jelikož jsme měli inzeráty dopředu navolané, vyjeli jsme rovnou do originálního zastoupení BMW v Berlíně. A tam byly stavy úplně jiné.
V showroomu na náš čekalo krásné BMW 530d Xdrive. Při nájezdu 120 tisíc kilometrů vypadalo jako nové. A to i v motorovém prostoru. Jsem přesvědčený, že u motoru tomu hodně pomáhají aktivní klapky v předních ledvinkách, kterými si auto saje vzduch. Většinu času jsou zavřené, takže se do motorového prostoru nedostane při jízdě žádná nečistota.
Mě na autě nejvíc baví virtuální kokpit a možnost ovládat infotainment gesty. Dřevěný dekor interiéru hezky doplňuje barva kůže sedadel a také moje oblíbená černá stropnice.
Co se týče stavu, opravdu nebylo co řešit. Když kupujete auto u oficiálního zastoupení značky, před prodejem udělají kompletní servis a novou STK. Povedlo se mi domluvit s prodejcem, že nechali auto ještě přezout do nových pneumatik a klient dostal k běžné tovární záruce, která stále platí, ještě dva roky garance navíc.
A jak vůbec ten třílitr jede? Skvěle… Auto jsem jel vyzvednout za týden sám a vracel jsem se s ním ke klientovi domů. Cestou jsem přemýšlel nad tím, že přesně tohle je auto na takové dlouhé cesty, neskutečně pohodlné. Kdo máte zájem o podobný dovoz, zavolejte mi, nebo vyplňte poptávkový formulář.