Volvo V40

Volvo V40

Z Rakouska jsme přivezli krásné Volvo V40 v exkluzivní tovární úpravě R-Design. Původním přáním zákazníka byla Škoda Octavia. Proč si nakonec pořídil dieselového seveřana? To vysvětlíme v následujícím textu.

Začneme hned autem. Jedná se o Volvo z roku 2016 s dieselovým motorem o výkonu 120 koní. S tímhle lehkým autem jezdí úsporně, vyšší kroutící moment dodává sílu pro svižné zrychlení. V40 má v této úpravě sportovní podvozek, který je navíc se sedmnáctipalcovými koly opravdu skvělý. Je to jedno z těch aut, o kterých se říká, že mají předimenzované odpružení v porovnání s výkonem motoru. A to je právě další z legendárních bezpečnostních parametrů značky Volvo. K autu byla navíc druhá sada kol na originálních litých kolech se zimními pneumatikami. To je velmi častý bonus u rakouských ojetin, navíc obě sady s téměř novým vzorkem.

Úprava R-Design je patrná i v interiéru. Sedadla jsou v kombinaci kůže a alcantary, kožený sportovní volant je z perforované kůže a má neobvyklé prošití, které běžná Volva nenabízejí. Stylové auto doplňuje vevnitř i černá stropnice a virtuální kokpit, který mění podkreslení a design budíků podle zvoleného režimu. Sportovní dojem z hliníkových pedálů doplňuje i převodovka s krátkým a příjemně tuhým chodem. A vidíte tu stříbrno-modrou linku na klimapanelu, která jde až k zadním sedadlům? Krásný detail.

Zmíníme se i o bezpečnostní výbavě. V horní části čelního skla jsou kamery, které sledují provoz před vozidlem a umí ho nechat samočinně zastavit, pokud řidič přehlédne překážku. Ale to mají všechna Volva v základní výbavě, s tím jsme automaticky při výběru auta počítali.

Pojďme si říct něco ke stavu auta. Kupovali jsme ho od soukromníka, který žije blízko Neusiedler See, v oblasti plné slunce a vinic. Při nájezdu 120 tisíc kilometrů a po necelých šesti letech je podvozek jako nový, běžnou korozi jsme hledali na spotřebních částech podvozku velmi dlouho. Majitel byl navíc velmi pečlivý, auto bylo neobvykle opečovávané, tak krásně umytou a vyleštěnou uskladněnou druhou sadu kol jsme opravdu hodně dlouho neviděli. Pravidelný servis byl samozřejmostí, při koupi byly na autě úplně nové brzdy. Majitel s nimi přijel ze servisu a auto čekalo na prodej. Tohle je také typický znak koupě ojetého vozu z Rakouska.

Proč bylo tedy Volvo náhradou za Škodu Octavii? Náš klient je v tomto případě šestadvacetiletý mladík, který jezdil několik let jedničkovou Fabií a chtěl si koupit první pořádné auto. Jako první jej samozřejmě napadla právě Octavie. „Má objemný kufr a líbí se mi,“ říkal, když jsme spolu poprvé mluvili. Zrovna jsme ale měli po dovozu jiného Volva a V40 tak vypadalo jako zajímavá alternativa. R-Design byl navíc pro mladíka skvělou volbou.

Skvělé auto za výbornou cenu

Klient přiznává, že tak zábavné auto ještě neřídil. Navíc příplatková stříbrná zrcátka a dvě chromované koncovky výfuků dodávají autu vzhled, který nenabídne ani Octavia RS. O správné volbě mladíka přesvědčilo i srovnání cen, ve kterém prémiové Volvo na rakouském trhu vycházelo dokonce lépe, než notoricky známé Škodovky. Za stejné peníze tak získat lepší ročník vozu s nižším nájezdem kilometrů.

Tak zkuste také vykročit ze zaběhlých konvencí a nepřemýšlejte jen o „českém snu“ Octavii. Volvo nabídlo styl, skvělé zpracování, výbavu, spolehlivost a hlavně poctivou severskou bezpečnost, na které tahle značka pracuje už roky. Vždyť kdo vynalezl bezpečnostní pásy? Bylo to právě Volvo, které patent obratem nabídlo celému automobilovému průmyslu, aby se zvýšila bezpečnost na silnicích po celém světě.

Pro nás bylo tohle Volvo V40 tím správným solidním autem. Tak si svůj nový vůz objednejte i vy. Stačí vyplnit formulář, nebo rovnou zatelefonovat.

 

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *